Maandagmorgen 08.00 uur in het kantoor van Lempers Select in Heerlen. Overal mensen druk aan het telefoneren en de mailbox aan het leegwerken. Eigenaren en uitzendbazen Jules en Abby Lempers overleggen over welke vacature die dag voorrang krijgt. Koffie in de hand, laptop opengeslagen: de nieuwe week is begonnen.
Het eerste kwartaal van 2022 zit er alweer bijna op en de onstuimige groei houdt aan. Broers Abby en Jules Lempers begonnen drie jaar geleden, maar runnen nu al een van de grootste uitzendbureaus van Parkstad. En het einde van de groei is nog lang niet in zicht.
Wat is het geheim achter de enorme groei? Wat maakt dat jullie zo snel terrein winnen?
Abby: “Vuur en passie! Heel simpel keihard werken voor onze klanten en opdrachtgevers. Wij doen alles voor onze kandidaten, met oprechte aandacht en betrokkenheid. Het grootste cadeau dat ik kan krijgen is als een kandidaat hier weggaat en ons bedankt. ‘Eindelijk een bureau waarbij ik écht het vertrouwen heb dat jullie mij verder gaan helpen.’ Ik ben van nature geen keiharde zakenman. Ik wil echt zorgen voor meerwaarde voor kandidaten, wat resulteert in mooie samenwerkingen met opdrachtgevers.
Jules: “Veel uitzendbureaus doen heel moeilijk over hun aanpak, maar volgens ons bestaat het vak uit keihard aan de slag gaan met iedere vacature of kandidaat die we binnenkrijgen. Niet stoppen totdat de match gemaakt is. Duurzaamheid staat wel nog voor de snelheid. Af en toe moeten we onszelf afremmen, maar daar worden we ook steeds beter in!”
En de krapte op de arbeidsmarkt dan? Heeft Lempers Select daar geen last van?
Jules: “Uiteraard hebben we last van de krapte, maar als er geen geschikte kandidaten voor een vacature te vinden zijn, dan maken we in overleg met onze opdrachtgevers de vacature geschikt voor de kandidaten. Door een baan in stukjes te hakken in verschillende taken bijvoorbeeld.”
Abby: “Neem heftruckchauffeurs: die zijn een paar uur per week bezig met administratieve handelingen, waar ze meestal ook nog een hekel aan hebben. Haal die bij ze weg en breng die onder bij een parttime administratieve kracht die wel te vinden is. Zo houden de heftruckchauffeurs meer tijd over om te rijden. Bij elkaar opgeteld kan dat zo een FTE schelen.”
Jules: “Monteurs zonnepanelen is ook zo’n voorbeeld. Veel bedrijven vragen allerlei MBO-diploma’s, terwijl de technische handelingen heel overzichtelijk en relatief makkelijk aan te leren zijn. Dus dan zoeken wij handige kandidaten die zin hebben om iets nieuws te leren en dan kunnen ze onder begeleiding snel aan de slag. Wij faciliteren hierin opleidingstrajecten, dit doen wij trouwens ook in andere technische vakken.”
Kwartaal 1 was dus weer een succes. Hoe ziet de rest van jullie jaar eruit?
Jules: “Druk! De vacatures blijven binnenkomen en kandidaten weten inmiddels dat ze bij ons aandacht en de juiste baan krijgen. Dus we zijn nog lang niet uitgegroeid. Ze kunnen de FD Gazellen Award alvast voor ons afstoffen.”
Abby: “Precies! We worden de uitzendbazen van Parkstad. Schrijf dat maar op! Ik moet eerlijk toegeven dat dit jaar niet persé in het teken staat van financiële groei. Wij worden gezien als het persoonlijke bureau dat meer doet dan nodig voor onze opdrachtgevers en klanten. Dat gaan we verder uitbreiden. We werken met mensen en doen er alles aan om persoonlijke aandacht te geven en daadwerkelijk te zorgen voor groei. Aan zowel de kant van een klant als bij een kandidaat. Het is niet zomaar even iemand plaatsen, daar wordt hier op kantoor niemand gelukkig van. We willen toegevoegde waarde bieden, ons onmisbaar maken. Dan winnen we altijd.”
Dat klinkt goed! Waar komt die competitiedrang vandaan?
Jules: “We willen gewoon winnen. Maakt niet uit waar we mee bezig zijn, voor welke vacature we aan het werven zijn of welke kandidaat we bemiddelen. We doen niet mee voor een gelijk spel. Weg met de Olympische gedachte: meedoen is niet belangrijker dan winnen.”
Abby: “Dat is ook wat onze klanten waarderen. Geen halfbakken commitment, maar energie en doorzettingsvermogen. Als je met ons samenwerkt, dan weet je dat we er altijd vol voor gaan. Zo zitten wij in elkaar, maar het maakt ook onderdeel uit van het DNA van Lempers Select: we zijn een team dat wil winnen.”
Jules: “En dus samen successen viert. Want onze vrijdagmiddagborrels zijn legendarisch!”
Hoe zit het met jullie nieuwe website? Wanneer kunnen we die online bewonderen?
Abby: “Snel, want hij is zo goed als klaar. Ziet er heel nice uit trouwens! Het is de volgende stap in de groei van ons bedrijf. We worden nog eens een professionele club, man!”
Jules: “En vergeet de nieuwe campagne niet. Zodra de website online is, gaan we campagne voeren. Iedereen moet weten wie we zijn en waarom ze met ons moeten samenwerken. Er is maar 1 winnend team!”